Glad midsommar =)


Midsommar och klassiskt midsommarväder, regn, kallt och blåsigt. Denna midsommar firar vi inomhus med god mat.
Förkyld är jag med men har trots detta lagat mat i över 2 timmar nu. Sill är inte riktigt min melodi så jag gjorde en stor mumsig smörgåstårta med räkor och lax och till efterrätt blir det kärleksmums med jordgubbar och grädde. Bilder kommer sen när ja dukat fram allt, även recept för den som vill ha det.

Nu sitter jag och väntar på gästerna så jag får äta. Den där smörgåstårtan ser väldigt frestande ut och kakan lika så, men kunde inte hålla mig och har redan ätit en bit av kakan. Senare kommer min syster och hennes kille från oslo, det blir hans första midsommar för sånt finns ju inte i norge.

Här kommer bilder från förra årets midsommar. Den blir svår att slå, var verkligen perfekt. Mitt på landet, fint väder och vi klädde en egen midsommarstång som vi dansade runt, efter det så blev det middag i en lada som hade dukat långbord och värmelampor där vi satt halva natten och tjatade.
Fortsatt fin midsommar till er alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0